Pakūta

Pakutuvėnai – šv. Antano Paduviečio parapija ir vienuolynas

AA Žemaitijos regiono vasaros stovykla – 2011-07-24/31

 

 Stovyklos atidarymas 07.24 d. (sekmadienį) 18 val.

Stovyklos tema: „Aš grįžtu “
Vyks: rytiniai ir vakariniai uždari susirinkimai.
SVARBU: pasiimti palapinę ir gerą nuotaiką, vyks šokiai, sporto renginiai, filmų peržiūros ir kitos linksmybės…Kareiviška sriuba, bendri pietūs kiekvieną dieną.
Vasaros stovyklų metu tikriausiai neįsivaizduojate Pakūtos be „Kromelio“, kuriame ne tik vaikai mėgsta paganyti akis…
Rekomenduojamas registracijos mokestis – 20 Lt arba 5 Lt per parą.
Smulkesnė informacija tel.: Rimas – 8 648 63883
Žemaitijos regiono vasaros stovyklos dienotvarkė
Tema: „Aš grįžtu“
Sekmadienis: 18 val. bendras, atidarymo susirinkimas
Vyks: rytiniai nuo 10 val. ir vakariniai nuo 19 val. AA uždari susirinkimai. Esant pageidaujančių – vyks naktiniai, be sustojimo, AA uždari susirinkimai.
Pirmadienis:
  1. 10 val.- Esu blaivus, bet ar laimingas?
  2. 19 val. – Mano blaivus laisvalaikis.
Antradienis:
  1. 10 val. – Mano santykiai su artimaisiais šiandien.
  2. 19 val. – Mano santykiai su visuomene šiandien.
Trečiadienis :
  1. 10 val. – Lengviau duoti ar gauti? Duoti be atlygio.
  2. 19 val. – Kam aš šiandien dėkingas?
Ketvirtadienis:
  1. 10 val. – Pasirengęs veikti (veikiu, o gal atidėlioju?)
  2. 14 val.-18 val. – Kalbėtojų susirinkimas „Darbas su Didžiąja knyga“( Kalbėtojai: Darius, Gintautas, Daiva (AA grupė „Pagrindinis tikslas“, Vilnius), Deivydas (AA grupė „Užkarda“, Kaunas).
  3. Dvasinis tobulėjimas – viso gyvenimo darbas.
Penktadienis:
  1. Ambicijos. Kritikavimas. Apkalbos. Smerkimas…ar vis dėl to Tolerancija?
  2. Ar aš dosnus, godus grupėje, sau, šeimoje, darbe?
Šeštadienis:
1. “Blaivus… ar tai ir viskas?” (apie grupės gyvenimą, susirinkimų kokybę, tarnavimą)
2. „Atsakomybė ir tarnavimas. Kokios stovyklos noriu ir kaip prisidedu?“
Sekmadienis: 10 val. bendras, uždarymo susirinkimas

********************************************************************************************

Siūlome perskaityti 1935 metais rašytą Telšių vyskupo Justino Staugaičio laišką, jis aktualus ir šiandien:

“Mylimieji Kristuje!
Daug vargų mus slegia, bet didžiausias Lietuvos vargas, didžiausia nelaimė – tai girtuokliavimas. Tas piktas įprotis šimtus ir tūkstančius moterų padaro nelaimingas, neretai per anksti į kapus nuvaro. Tėvų girtuokliavimas tūkstančius vaikų padaro vargšais, ištvirkėliais. Girtuokliavimas gamina plėšikų gaujas, nelaimingais piktadariais pripildo kalėjimus, nemaža aukų duoda pragarui.
O kas gi bekalbėti apie baisius medžiaginius nuostolius, kuriuos padaro girtuokliavimas? Jei pas mus sudriskę stogai, suklypę trobesiai, nepaeina gyvuliai; jei mūsų neišbrendami keliai, jei neturime mokykloms patalpų, jei patys žmonės apdriskę, – tai visa to didžiausia priežastis, kad Lietuva kasmet prageria dešimtis milijonų litų. Taigi drąsiai galima sakyti, kad girtuokliavimas – tai Lietuvos gėda, tai didžiausia šalies nelaimė! Dėl katalikų girtuokliavimo liūdi Bažnyčia, rauda nelaimingos moterys, verkia maži vaikeliai.
Amžinai minėtinas Vyskupas Motiejus Valančius, tas pilnas žmonių meilės ganytojas, didysis Lietuvos švietėjas, žūtbūtinę kovą buvo paskelbęs girtuokliavimui. Žmonelės paklausė, ir Lietuva bemaž visiškai buvo pametusi svaigalus. Bet, deja, piktasis įprotis ir vėl sugrįžo, nešdamas didžiausią pragaištį mūsų žemelei, murdydamas nedorybių purvuose Kristaus krauju atpirktas sielas.
Matydamas tokią nelaimę, trokštu atgaivinti šventą mano pirmtakūno, Vyskupo Motiejaus, darbą. Tvirtindamas naujai pertaisytus Blaivybės Brolijos įstatus. kviečiu visus geros valios katalikus į garbingą kovą su girtuokliavimu, su tuo didžiausiu žmonių sielų ir mūsų šalies priešininku.
Duok Dieve, kad ne tik mūsų Dijecezijoj, bet ir visoj Lietuvoj nebeliktų nė vieno svaigalų mėgėjo!
+ Justinas, Telšių Vyskupas
Telšiai, 25 sausio 1935 m.”

20 komentarų

  1. Taip, šita problema aktuali ir mūsų dienoms. Verkia žmonos, kad geria jų vyrai, verkia mamos, kad geria jų sūnūs ir netgi dukros, verkia vaikai, kad geria jų tėvai. Baisu ir pagalvoti kiek daug nelaimingų šeimų padaro besaikis alkoholio vartojimas. Atsirastų mūsų tautoje antras toks Motiejus Valančius vyskupas ar kunigas, kuris mestų visas savo jėgas tautos išblaivinimui. Bet ar įmanoma šiais laikais tą padaryti?

  2. Truputi klaidinanti prambule tokia…anoniminiai alkoholikai neuzsiima kova su girtuoklyste-tiesiog renkasi zmones sergantys alkoholizmu . AA neusiima jokia gerimo ar blaivau gyvenimo propoganda. AA nepriestajauja jokiem buvusiems ar esantiems sajudziams uz blaivybe ar gerimo propogavima,taip pat nera uz juos.
    Anoniminiai Alkoholikai nera religins judejimas-mes nepriestaraujam ne rienai religijai ir neinam ne su viena religija,nors dalinai aa pradzia siejama su krikscionybe. Musu tarpe yra daugybe karstu krikscioniu,agnostiku ir ateistu. Mus vienija tik vienas tikslas-gyventi blaiviai ir padeti kitiems alkoholikams pasiekti blaivybe. AA nera kazkokia startine aikstele i krikscionybe ,islama,krisnaizma ar bet kokia religija…Kaip privatus asmuo aa narys pats renkasi koki tikejima jam ispazinti…AA narys aa viduje neuzsiima evangelizacija ar bet kokio s religijos brukimu…mane nuvyle sis neatsakingas musu simbolikos ir konkrecios realigijos sugretinimas (nieko neturiu pries krikscionybe ir garbingus vyskupu darbus) . Svarbiausias zmogus mums-tai kenciantis alkoholikas,galintis tureti daug visokiu issiskaudinimu ir pries ta pacia krikscionybe,todel aa niekada nesisieja saves su kazkokia religija ar politine partija…
    Butinai dalyvausiu stovykloje,-ji nuostabi. Laukiame visokiu tikejimu ir netikejimu zmoniu…

  3. Egidijau, čia nėra joks klaidinimas ar evangelizacija. Čia istorinis dokumentas rodantis Katalikų Bažnyčios poziciją girtuoklystės atžvilgiu. Jei kažkas sutaria, kad yra bendras priešas – alkoholis – ar būtina diskutuot, kad čia to karas ar ano?
    O šiaip, ačiū, kad patikslinai… manau, kiekvienas atsirinks :) Palaimintos dienos visiems.

  4. Baik,Arunai…AA simbolika,aa stovyklos paminejimas…ir vyskupo laiskas..kokia nuomuone susidarys zmogus paskaites tai? manau,tik ,kad aa yra katalikiska bendrija kovojanti uz blaivybe…Prasau taves,dargiau nieko niekada neskelbti aa vardu. Jei mums reikes,mes taves nuolankiai paprasysim ir busim dekingi uz perteikta musu informacija. Prasau taves issimti tai ka idejai…dekoju. Nieko asmeniska. Negali zinoti aa tradiciju ir dvasios,nebudamas aa nariu…

  5. Egidijau, tai kas įdėta- buvo suderinta su šitos stovyklos organizatoriais.

  6. Žadame keturiese iš Šiaulių dalyvauti stovykloje. Kur registruotis? Ką atsivežti?

    • Registruotis nereikia. O ką atsivežti turėtumėte klausti savo vietiniame AA susirinkime. Mes šios informacijos neturime. Nei Pakutuvėnų broliai pranciškonai, nei bendruomenė niekaip neprisideda prie šios stovyklos organizavimo.

      Bendra informacija, kurią skelbiame kviesdami į visas Pakutuvėnuose vykstančias stovyklas:
      Gyvenimo sąlygos: Pakutuvėnuose gyvenama savo atsivežtose palapinėse. Pravartu turėti pakankamai šiltų apklotų, miegmaišį, kilimėlį, apsaugą nuo lietaus, galvos apdangalą nuo saulės, rūbus karštam ir lietingam orui, maudymosi priemones (šalia teka Minija), higieninius reikmenis, reikiamus vaistus, asmeninį indų komplektą, žibintuvėlį ir kitas priemones, naudingas savaitės gyvenimui gamtoje.

      Organizuoto maitinimo NEBUS. Maistu turėsite pasirūpinti patys.

      Pakutuvėnų „Susitaikinimo Sodyba“ yra blaivybės zona. Čia nevartojamas alkoholis, narkotikai. Rūkoma tik tam skirtose vietose.

      Dėmesio! Vaikai iki 18 m. be tėvų ar suaugusiųjų globėjų į stovyklą nepriimami. Kartu su Jumis atvykusiais vaikais bei paaugliais turėsite pasirūpinti patys – atskira programa jiems nebus organizuojama.

      Nepageidaujami naminiai gyvūnai.

    • Detaliau apie stovykla galetumet pasiteirauti tel 8 648 63 883 Rimas

  7. Aciu, Neringa :)

  8. Išsamią šios stovyklos programą ir dienotvarkę rasite čia:

    http://www.aaar.lt/text.php?id=714

  9. “Anoniminiai Alkoholikai nera religins judejimas”

    religija – (lot. religio – pamaldumas, nuolankumas, sventumas) tikejimas, kad egzistuoja antgamtines jegos (Dievas arba dievai, dvasios); tikyba ir su ja susija kulto veiksmai, apeigos, organizacijos, morales principai. is tarptautiniu zodziu zodyno, isleisto 2003 m.

    o dabar paziurekime i zingsnius kurie atitinka religijos samprata

    3. Nusprendėme patikėti savo valią ir gyvenimą Dievo, kaip mes Jį suprantame, globai. (tikejimas Dievu)
    5. Prisipažinome Dievui, sau ir kitam žmogui visą teisybę apie savo paklydimus. (tikejimas Dievu)
    6. Galutinai pasirengėme, kad Dievas pašalintų mūsų būdo trūkumus. (tikejimas Dievu)
    7. Nuolankiai Jo prašėme tuos mūsų trūkumus pašalinti. (tikejimas Dievu, kulto veiksmas)
    8. Sudarėme sąrašą visų žmonių, kuriuos skriaudėme, ir pasiryžome skriaudas atitaisyti. (morales principai)
    11. Malda ir meditacija siekėme stiprinti sąmoningą ryšį su Dievu, kaip mes Jį suprantame, melsdami vien sugebėjimo pažinti Jo valią mums ir stiprybės ją vykdyti. (tikejimas Dievu, kulto veiksmas)

    Galima teigt, kad AA nepriklauso jokiam esamam religiniam judejimui, bet, kad ji pati yra religinis judejimas, tai vienareiksmiskai.

    • Pagaliau! Matas išdrįso parašyti tai, apie ką seniai galvojau, įtariau ar nujaučiau (vadinkim kaip norim), tik niekaip neradau žodžių išreikšti.

      Apskritai, man tos eilutės “Dievas, kaip aš Jį suprantu” žodžiai visai neskaniai kvepia tokiu AA grupės išskirtinumu ir sureikšminimu, kuris paskui veda į visokius kraštutinumus, kaip beribis pačios ligos (alkoholizmo) pastatymas į Dievo vietą, pvz.: “man mano sveikimo programa sako, kad aš negaliu būti piktas, alkanas ir pavargęs, todėl aš negaliu to, to ir to…” Kas per nesąmonė?! Viską aš galiu, ką gali pasiekti/padaryti/pakelti kiekvienas ir bet koks žmogus, nepriklausomai nuo to, ar jis AA, ar ne. Gyvenime buvo, yra ir bus “n” dienų, kai būsiu pikta, alkana ir siaubingai pervargus. Visi žmonės dažniau ar rečiau tai išgyvena. Bet tas visiškai nereiškia, kad dėl to staiga prisigersiu. Na, jeigu viso gyvenimo aukščiausias tikslas yra blaivybė, tai tebūnie, pirmyn, jauskimės baisiais ligoniais. Bet mano gyvenimo tikslas yra pilnavertis gyvenimas, toks, kokio aš noriu. O tokį gyventi galiu tik būdama blaivi. Todėl man mano blaivybė yra tik priemonė gyventi mano pasirinktam gyvenimui, bet jau tikrai ne tikslas.
      Ir šiaip, gyvendama Pakutuvėnuose, ypač paskutiniu metu sutinku nemažai tokių žmonių, kurie, atrodo, yra labai patenkinti tuo, kad turi privilegiją būti “ligoniais”, arba, kaip patys įvardina “nenormaliais”. Ir labai tuo išskirtinumu būti “nenormaliu” didžiuojasi. Čia gal nauja mada kokia?:) Ar gal AA grupėse ko nors panašaus moko?:) Seniai bebuvau uždaram AA susirinkime, nežinau;)

      • Neringa, ačiū už gerą komentarą. Aš pati nesu priklausoma nuo alkoholio, bet noriu gyvent blaiviai, nes man tai trukdo bendrauti su Dievu. Tai ir aš tą pastebėjau,kad AA daugelis savo ligą “stato” aukščiau už visko. Nepykit AA broliai ir seserys. Bet kartu džiaugiuos,kad žmonės ieško kelių išbristi iš to liūno. Esu maldoje už šiuos žmones.

  10. Sveikas Matai!Drįstu daryti prielaidą,kad esi tas Matas,kuris dar “neišlipai” iš medaus mėnesio,(su kuo dar kartą sveikinu).Šiaip esu Stanislovas,kurį Tu,manau,atsimeni,tačiau e erdvėje esu stacha.Taigi – AA nėra religinis judėjimas.Tas tiesa.Tačiau galėjai užkabinti šiek tiek giliau,kadangi RELIGIJA ir TIKĖJIMAS yra,toli gražu,ne tapačios sąvokos.Būtų įdomu sužinoti Tavo nuomonę apie tai.Manau ši tema Tau nėra svetima.Na,o “..pabaigai aš noriu pasakyti..” – kuo geriausios kloties visai AA stovyklai !

  11. Sveikas Stacha!

    Manau, kad tikėjimas ir religija yra skirtingi dalykai. Pvz.: tikėjimas, kad išėjęs į lietų sušlapsi, turbūt neatitiks to, ką vadiname religija. O kokį nors radikalų ir aklą tikėjimą, mes vadiname fanatizmu. Tad yra įvairiausių tikėjimo kvalifikavimų. Ir vienas iš jų susijęs su religija.

    Tam, kad nustatyt ar kažkas yra religija ar ne, reikia pasižiūrėt į tai ar kažkokia organizacija/grupė/bendruomenė atitinka tai, kaip yra aiškinamas žodis religija.

    Neturiu jokio noro bandyt kažkam įpiršt nuomonę, kad aa yra religija ar ne religija. Man tai religija, nes atitinka jos apibūdinimą.

    Dėl pažiūrėjimo giliau, norėčiau, kad paminėtum kažką iš to gilesnio požiūrio. Mielai padiskutuočiau ir praplėsčiau savo mąstymą.

  12. Manau ta informacijos apie aa troskuli ,kylanti Pakutuvenu parapijoj,butu galima paprastai isprest. Paprasot savo klebono br. Gedimino ,kad jis pakviestu pvz. seimos stovyklos metu, aa ,padaryti atvira susirinkima. Br.Gediminas paskambina i biura,sutaria del laiko ir datos .AA visada atvyks,papasakos apie aa atsiradima,ivairius skaicius ir faktus,savo asmenines pasveikimo istorijas. turesite visa vaizda is tikro saltinio.Jus ,parapieciai,susirasot visus klausimus,kurie kyla ir pateikiat, per ta atvira aa susirinkima. Jums maloniai atsako,paiskina. Lisi laimingi,dziugus.
    Kitas varijantas-kiekviena aa vasaros stovykla Sventojoje rengiami atviri susirinkimai. Ten nuvykstate,prisiregistruojat ,kaip sveciai ,vaikstot i atvirus susirinkimus,turit galimybe dalyvaut kulturineje programoje-kino filmai,salso sokio pamokos,sporto renginiai,talentu konkurasi,karaoke,sokiai kas vakara iki gal 2 nakties…
    Sia vasaros stovykla visa diena buvo skirta atviriema renginiams. Atsitiko taip,kad mano sesuo irgi atostogavo Sventojoje..prikalbinau ateit i atvira-pasiziuret su kokia hebra brolis ,kelinti metai tusinasi. Susirinkimas truko tris valandas su dviem pertraukom. Sesuo tarstelejo,kad pabus viena dali ir eis,nes turi reikalu…po pirmos daliespaake,kad tikriausiai pabus ir antra dali…po antros tare,kad visur suspes pabuvus ir trecia dali…Spekit kas buvo po trecios? po trecios pasake,kad kitamet butinai atvaziuos i sia stovykla,teiravosi,kur arciau issinuomuot busta… Ji neturi priklausomybes alkoholiuj ar dar kam nors,gyvena sostineje,baigusi ne viena aukstaja…ir liko suzaveta aa programa,nuosirdumu. Nusipirko dvi musu knygas-Didziaja knyga ir 12 zingsniu…

  13. P.S. siulau superine ,kataliku kunigo,tevo Diozefo Martino ,kalba apie aa. gaila tik rusu kalba.

    aa-kazan.siteedit.ru/page174

    Geros perziuros!

  14. Komentarus po šia tema išjungiu. Amen.

Nuorodos

  1. 2011 m. vasaros stovyklų datos | Pakūta